mLegitymacja
Uczniowie posiadający papierowe legitymacje mogą skorzystać też z mLegitymacji. mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji mObywatel. Jest bezpiecznym, nowoczesnym i bezpłatnym narzędziem, które – identycznie jak papierowa legitymacja – poświadcza uprawnienia uczniów do ulgowych przejazdów kolejowych, czy autobusowych.
W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w papierowej legitymacji: imię i nazwisko ucznia, numer legitymacji, datę wydania, termin ważności, status użytkownika (uczeń), datę urodzenia, PESEL, nazwę i adres szkoły.
W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja będzie unieważniana. Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę także w przypadku utraty mLegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana (mLegitymacja jest przypisana do konkretnego urządzenia – w momencie zgubienia lub kradzieży telefonu należy natychmiastowo poinformować osoby odpowiedzialne za wydawanie mLegitymacji). mLegitymacja jest unieważniana w trakcie roku szkolnego także na wniosek rodzica/opiekuna bądź w przypadku przejścia ucznia do innej szkoły.
Wydawanie/Uruchomienie mLegitymacji
Aby uruchomić mLegitymację należy:
- złożyć wniosek do dyrektora szkoły o wydanie mLegitymacji (za pośrednictwem wychowawcy), druk dostępny jest na stronie szkoły
- pobrać Aplikację mObywatel.
Po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywacyjnego uruchomić System na urządzeniu.
Aplikacja mObywatel
mLegitymację należy dodać na własnym urządzeniu w aplikacji mObywatel wydanej przez Ministerstwo Cyfryzacji.
Link do oficjalnego źródła aplikacji mObywatel:
https://www.gov.pl/web/mobywatel/pobierz-aplikacje1
Więcej informacji na temat mlegitymacji znajdą Państwo na stronie:
https://www.gov.pl/web/mobywatel-w-aplikacji/mlegitymacja-szkolna